کد خبر:61742
پ
۶۰۳x339_story-d75e0460-cf51-5b98-8696-101ba5ffe4ad_570454
مدیر شرکت مخابرات خراسان شمالی:

راه‌اندازی اینترنت روستایی در خراسان شمالی

مدیر شرکت مخابرات خراسان شمالی: پروژه‌ها شامل ۷۱ پروژه شبکه انتقال و فیبرنوری‌، ۱۰۰ شبکه اینترنت روستایی، ۱۳ شبکه دیتا و اینترنت است.

مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پروژه‌ها شامل ۷۱ پروژه شبکه انتقال و فیبرنوری‌، نصب و راه‌اندازی‌ ۱۳۸ سایت ‘بی تی اس’ موبایل، توسعه و تجهیزات ۲۰ شبکه ارتباطی، ۱۰۰ شبکه اینترنت روستایی ، ۱۳ شبکه دیتا و اینترنت است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “علیرضا هاشمی” در ادامه تعداد مشترکان تلفن ثابت در خراسان شمالی را ۳۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: ۷۵۰ مشترک تلفن همراه و بین ۳۰ تا ۵۰ هزار مشترک ‘‌ای، دی،اس، ال’ در استان وجود دارد. وی با ذکر این که شرکت مخابرات استان در خصوص اینترنت روستایی اکنون به ۷۸۰ روستا خدمات می‌دهد و ۷۴۰ روستا از نعمت تلفن ثابت و ۱۳۵ روستا از ‘ای، دی،اس، ال’ برخوردار هستند، گفت:۴۰۰ روستا نیز در زمینه اینترنت از اپراتورهای دیگر استفاده می‌کنند.

 

*** ۱۰۰ درصد از شهرها از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند/اینترنت روستایی

 

هاشمی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد از شهرها از اینترنت پر سرعت همراه اول با سرعت بالغ بر ۵۰ مگابایت برخوردار هستند و تلفن‌های ثابت ۲۲ شهر استان به روز واگذار شده و در تمام شهر‌ها نصب ‘ای، دی،اس، ال’ انجام شده است. وی گفت: در کنار توسعه کمی و فیزیکی، کیفیت خدمات در تمام حوزه‌ها رو به رشد است و در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ متر فیبر نوری در خراسان شمالی زیر بار داریم‌. هاشمی هم‌چنین افزود: مصرف روزانه مردم خراسان شمالی در دیتای تلفن ثابت حدود پنج هزار مگابایت است.

 

وی مصرف روزانه دیتا در حوزه موبایل (همراه اول) را در خراسان شمالی ۲۶ هزار مگابایت عنوان کرد و گفت: ۴۴۰ سایت ‘بی تی اس’ همراه در استان وجود دارد که ۳۳۰ مورد آن‌ها از ‘تو جی’ به ‘تری جی و فورجی’ تبدیل شده‌اند. مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: مطالبات شرکت مخابرات استان از مشترکین و دستگاه‌های اجرایی، ۹۰ میلیارد ریال است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه خراسان شمالی در پایان خاطر نشان کرد: خراسان شمالی در شاخص’ آی، دی،آی’ در سطح کشور رتبه آخر را دارد و در تمام حوزه‌ها مانند تلفن سیار، موبایل، دیتا .تلفن ثابت حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد منصوبه‌ها خالی است.

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه