کد خبر:61695
پ
۱+(۳)
رییس سازمان دامپزشکی:

ایجاد اشتغال با اجرای ۴۶ پروژه در حوزه دامپزشکی

رییس سازمان دامپزشکی کشور: با اجرای این ۴۶ پروژه در حوزه دامپزشکی برای ۸۱۷ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۵۸۳ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: با اجرای این ۴۶ پروژه در حوزه دامپزشکی برای ۸۱۷ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۵۸۳ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، ۴۶ پروژه در حوزه دامپزشکی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

 

“دکتر علیرضا رفیعی پور” در نشست مطبوعاتی مشترک با رییس سازمان نظام دامپزشکی با اعلام این خبر گفت: ۱۰ درصد اعتبارات پروژه‌های دهه فجر تسهیلات بانکی و مابقی آورده بخش خصوصی است.

وی درباره عملکرد سازمان دامپزشکی کشور در ۹ ماهه اخیر اظهار داشت: در زمینه ارایه خدمات رایگان در حوزه بیماری‌های ویژه با مشارکت بخش خصوصی، بیش از ۲۹ میلیون راس دام سبک و ۷ میلیون راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسیناسیون رایگان شدند. رفیعی پور، واکسیناسیون رایگان ۵۳ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله، بیش از یک میلیون راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین و واکسیناسیون رایگان بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار راس گاو علیه تب مالت را از جمله اقدامات و خدمات این سازمان عنوان کرد.

 

*** بازرسی و نظارت بهداشتی در حوزه دامپزشکی

 

وی ادامه داد: طی ۹ ماهه اخیر هم‌چنین ۲۶ میلیون راس دام سبک و یک میلیون و ۲۷۳ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سیاه زخم به‌صورت رایگان واکسیناسیون شدند. رییس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: این اقدامات موجب کاهش کانون‌های بیماری تب برفکی، طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک و لمپی اسکین شده است.

وی درباره بازرسی و نظارت بهداشتی در حوزه دامپزشکی نیز گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین نظارت بهداشتی و بیش از ۲۰ میلیون کیلوگرم لاشه غیر بهداشتی ضبط شدند. رفیعی پور افزود: از ۲۰ میلیون کیلوگرم لاشه ضبطی حدود ۳ میلیون و ۵۷۴ هزار کیلو‌گرم معدوم شد. رفیعی پور اظهار داشت: عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگه‌د‌اری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از سفره تا مزرعه طی این مدت توسط کارشناسان این سازمان انجام شده که با ۱۲۶ مورد مواد غیر بهداشتی مواجه شده‌اند.

 

*** صادرات محصولات دامی

 

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به صادرات محصولات دامی نیز تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری در حوزه لبنیات بیش از ۳ هزار تن محصولات صادر شده است. وی میزان صادرات شتر از کشور را ۷۴۱ نفر، گوساله کشتاری بیش از ۶ هزار راس، گوشت مرغ منجمد و سرد بیش از ۶ هزار تن و میگو ۲۳ هزار تن عنوان کرد.

رفیعی پور هم‌چنین افزود: طی این مدت ۸ هزار تن تخم مرغ خوراکی، بیش از یک میلیون عدد تخم مرغ نطفه‌دار، بیش از ۱۵ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، ۳۴ هزار تن ماهی خوراکی تازه، ۳۸ هزار تن ماهی خوراکی منجمد، ۸۰ هزار تن خوراک دام، طیور و آبزیان و ۳۵ تن آبزیان غیر ماکول مانند خرچنگ از کشور صارد شده است. رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره میزان تلفات ناشی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: طبق آخرین گزارش‌ها، بیش از ۲۱ میلیون قطعه مرغ بر اثر آلودگی به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با سویه H۵N۸ معدوم شدند تا از ادامه روند طغیان این بیماری جلوگیری شود.

 

*** بیش از ۱۶ استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده‌اند

 

وی اعلام کرد: از مجموع طیوری که با این بیماری درگیر شدند، ۷۳ درصد آن مربوط به مرغ تخم‌گذار بوده است. رفیعی پور با بیان این‌که بیش از ۱۶ استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده‌اند، اظهار داشت:۴۲۱ کانون این بیماری در استان‌ها شناسایی شده که ۱۱۴ کانون آن در استان قم می‌باشد.

وی ادامه داد: احتمال طغیان این بیماری در استان‌های قم، اصفهان و یزد وجود دارد. در این نشست، رییس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به اعضای ۳۶ هزار و ۶۳۴ نفری این سازمان گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که مردم توانسته‌اند در قالب تشکل‌ها و نهادهایی مانند سازمان نظام دامپزشکی تجمیع و طبق قانون و ضوابط مسایل و پیام خود را به گوش مسوولان برسانند.

دکتر محمد‌رضا صفری دفاع از حقوق صنفی اعضا، تنظیم روابط جرفه‌ای، مشارکت در برنامه‌های بهداشت عمومی در حوزه آموزش، پرورش، حوادث غیر مترقبه و رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای دامپزشکی را از جمله وظایف این نهاد غیر دولتی بر شمرد.

 

*** صدور انواع پروانه‌های بهداشتی در حوزه تولید دامپروری

 

وی با بیان این‌که صدور انواع پروانه‌های بهداشتی در حوزه تولید دامپروری، طیور و آبزیان از دیگر وظایف سازمان نظام دامپزشکی است، اذعان داشت: از سال ۹۱ تا پایان دی ماه امسال ۶۱ هزار و ۲۲۶ فقره پروانه اعم از بهداشتی، تاسیس و بهره‌برداری، تمدید و بهسازی صادر کرده‌ایم. صفری افزود: از اواخر سال گذشته، تمام فرآیند صدور پروانه‌های بهداشتی به صورت الکترونیک صادر شده و نظارت دقیق تر و سرعت عمل بالاتر از ثمرات این اقدام می‌‌باشد.

وی مسایل استخدامی، آموزشی و پژوهشی در حوزه دامپزشکی را از دغدغه های این سازمان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه آموزش دامپزشکی اکنون به یک کالای تجارتی با ارزش افزوده در نزد مراکز آموزش عالی تبدیل شده است. رییس سازمان نظام دامپزشکی بر ضرورت ارتقای پژوهش دامپزشکی با توجه به جایگاه این حوزه در امنیت اقتصادی کشور تاکید کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، رییس سازمان دامپزشکی کشور در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی مهم‌ترین شاخص توسعه‌یافتگی از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، در حالی‌که شاخص توسعه یافتگی میزان مبارزه با بیماری تب مالت و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بیماری‌های مشترک است.
 

 

انتهای پیام///

منبع
وزارت جهاد کشاورزی
ارسال دیدگاه