کد خبر:22641
پ
بوم گردی۳

تاثیر بوم‌گردی روستاها در اشتغال‌زایی و توسعه گردشگری

فرمانداری شهرستان در خصوص تاثیر بوم‌گردی روستاها: اجرای طرح‌های بوم‌گردی در روستاها در اشتغال‌زایی و توسعه گردشگری نقش مهمی دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت در خصوص تاثیر بوم‌گردی روستاها اعلام کرد: اجرای طرح‌های بوم‌گردی در روستاها در اشتغال‌زایی و توسعه گردشگری نقش مهمی دارد.
به گزارش خبرگزاری روستا، “سید محمد احمدی” عصر چهارشنبه با بیان این که توجه دولت به تاثیر بوم‌گردی روستاها و احیاء روستاها و اشتغال در مناطق روستایی است، خاطر نشان کرد:

دست اندرکاران مربوطه در شهرستان رشت بایستی برای تحقق این مهم تلاش کنند. سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال‌زایی، ایجاد حتی یک شغل را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: همه بایستی برای اشتغال و اشتغال‌زایی وقت بگذاریم و از ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم بهره بگیریم.

 

*** ارائه طرح‌های مختلف از سوی دولت برای اشتغال‌زایی

 

وی با اشاره به ارائه طرح‌های مختلف از سوی دولت برای اشتغال‌زایی از جمله طرح مشاغل خرد و خانگی، تکاپو و بوم‌گردی از مدیران شهرستان خواست برای وظایفی که در زمینه‌های مختلف از جمله اجرای این طرح به آنان محول شده، تلاش کنند. وی با بیان این که بانک‌های عامل نیز یقینا در ارائه تسهیلات برای طرح‌های اشتغال‌زایی همکاری‌های لازم را خواهند داشت، یادآور شد: متقاضیان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی حتما بایستی شغل ایجاد کنند و نظارت‌های لازم در این رابطه وجود دارد.

 

 

*** تاثیر بوم‌گردی روستاها در اشتغال‌زایی

 

سرپرست فرمانداری رشت بیان داشت: با توجه به این که بسیاری از متقاضیان اجرای این طرح‌ها در بخش‌های این شهرستان هستند ، بخشداران بایستی همکاری‌های لازم را در این باره داشته باشند. وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که دولت موضوعات مختلف را شفاف و حرفه‌ای ارائه می‌دهد ، خاطر نشان کرد: نسل‌های بعدی متوجه اقدامات مثبت دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بخش‌های مختلف از جمله تورم خواهند شد. 
وی با تاکید بر این مطلب که نباید خیلی به هم ایراد بگیریم و لازم است کارشناسانه با نقدها برخورد کنیم، ادامه داد:

چشم امید مردم به ما مسئولان است بنابراین همه ما بایستی با تمام توان به انجام وظایف خود بپردازیم. احمدی عقلانیت و خلاقیت را در انجام کارها مهم دانست و خاطر نشان کرد: با شیوه‌های معمولی نمی‌توان کار را پیش برد بنابراین بایستی در انجام کارها خلاقیت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری روستا، بر اساس آخرین آمار دریافتی، شهرستان رشت با شش بخش ، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰ درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند.

 

انتهای پیام///

 

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه