کد خبر:22174
پ
بوم گردی۴
رییس میراث فرهنگی اردستان:

توسعه خانه‌های بوم‌گردی در روستاهای اردستان

توسعه خانه‌های بوم‌گردی در اردستان نقش موثری در افزایش درآمد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان اعلام کرد: با توسعه خانه‌های بوم‌گردی زمینه مناسب جذب گردشگر در روستاهای اردستان ایجاد می‌شود که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس دارد.

به گزارش خبرگزاری روستا، “محمدرضا صدوقی” در گفت‌وگو اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان آمادگی لازم را دارد تا در تمام روستاهای سطح این شهرستان خانه‌های بوم‌گردی را راه‌اندازی کند. وی با تأکید بر حمایت از افراد متقاضی راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی روستایی در روستاهای شهرستان، افزود: هم‌اکنون در شهرستان اردستان سه اقامتگاه بوم‌گردی فعال در روستاهای بغم و دو روستا در بخش زواره فعالیت دارند.

 

*** راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در روستاهای اردستان

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان این که در حال حاضر شش مورد متقاضی در راستای ایجاد و راه‌اندازی خانه بوم‌گردی در روستاهای شهرستان اردستان وجود دارد، گفت: تقاضاها در کمیته فنی در حال بررسی است. صدوقی روستاهای موغار، سرابه، نیسیان، سرهنگ آباد و امیرآباد را جزء روستاهای هدف گردشگری شهرستان در حوزه کویر و طبیعت اعلام کرد و افزود: با توسعه خانه‌های بوم‌گردی زمینه مناسب جذب گردشگر در شهرستان ایجاد می‌شود که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس دارد.

اردستان یکی از شهرهای استان اصفهان در مرکز ایران است. این شهر مرکز شهرستان اردستان است. جمعیت شهر اردستان بنا بر سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ برابر ۱۵٬۷۰۱ نفر و شهرستان بالغ بر ۴۵۰۰۰ نفر است. شهرستان اردستان با مساحتی در حدود۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع بعد از نائین بزرگترین شهرستان استان اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری روستا، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان در پایان خاطرنشان کرد: با تسهیلات ارزان‌ قیمت خانه‌های بوم‌گردی فرسوده که نیاز به مرمت داشته باشند، با نظارت میراث فرهنگی و با توجه به طرح مرمتی برای اصلاح و رفع خطر مرمت خواهند شد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه