کد خبر:61887
پ
۱۳۹۳۰۵۲۶۱۵۵۰۲۰۶۰۴۳۴۳۰۸۸۴-۱-۳۰۰x190

بهره‌مندی روستاهای هرمزگان از نعمت آب آشامیدنی سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان: با ساخت مجتمع‌های آب‌رسانی، ۵۰۰ روستا در هرمزگان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با اشاره به در دست ساخت بودن ۳۲ مجتمع آبرسانی در هرمزگان گفت: با ساخت این مجتمع‌های آب‌رسانی ۵۰۰ روستا در هرمزگان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،“عبدالحمید حمزه پور” عصر سه‌شنبه در گفت‌و‌گو اظهار داشت: هزینه در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح حدود هفت میلیارد ریال است و جمعیتی بیش از ۹۳۶ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. حمزه پور اضافه کرد: مردم روستاهای هرمزگان پیش از این با سختی بسیاری برای تهیه آب شرب سالم مواجه بودند که امیدواریم با اجرای عملیات آب‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این مشکل برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: بشاگرد به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی با کمبود منابع آب سطحی و زیرزمینی مناسب در جهت آب‌رسانی به روستاها مواجه است. مدیرعامل آبفا هرمزگان گفت: منابع آبی این شهرستان محدود به چشمه‌ها می‌شود که به علت سطحی بودن این چشمه‌ها و نبود منابع آب‌های زیرزمینی و نبود بارش مناسب در سال‌های اخیر، این منابع افت شدید داشته و تامین آب روستاهای این شهرستان با مشکل مواجه شده است.

 

 

 

*** توجه ویژه دولت تدبیر و امید برای آب‌رسانی به مناطق محروم

 

 

وی خاطرنشان کرد: تا سه سال آینده آب اشامیدنی ۵۰ درصد روستاهای استان با بهره‌گیری از آب شیرین کن تامین خواهد شد. حمزه پور با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید برای آب‌رسانی به مناطق محروم گفت: سال گذشته صد میلیارد تومان اعتبار برای آب‌رسانی به روستاهای محروم این استان توسط دولت تدبیر و امید هزینه شد که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان یاد آورشد: با اقدام‌های انجام شده و اجرای طرح‌های آب‌رسانی، تعداد روستاهای آب‌رسانی با تانکر، از ۴٠٠ روستا به کمتر از ١٠٠روستا در استان رسیده است. وی اظهار کرد: متوسط نرخ روستانشینی استان ۵۰ درصد است که ۲۱ درصد بالاتر از رقم متناظر ملی است و شاخص برخورداری روستاهای استان از آب شرب ۷۲ درصد است.

تعداد کل روستاهای استان هرمزگان یک هزار و ۷۳۰ روستا، تعداد کل روستاهای دارای تاسیسات آبرسانی یک هزار و ۲۴۵ روستا، تعداد روستاهای تحت پوشش شرکت ۱۰۳۰ روستا است که ۳۷۵ حلقه چاه، ۵۴ دهنه چشمه، یک رشته قنات، ۱۸ سایت آب شیرین کن و سایر انشعاب‌های آب روستایی استان را تامین می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، شهرستان بشاگرد با ۱۷۰ روستا و ۳۷ هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و از جمله مناطق کم‌برخوردار این استان و کشور است که در سال‌های اخیر با تلاش‌های انجام‌شده‌، گام‌های موثری برای توسعه رفاه و آبادانی در آن برداشته شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه