عکاس : اپراتوریک:
پ
گزارش تصویری

جلوه‌های جذاب طبیعت لاویج در پاییز

یکی از جلوه‌های جذاب طبیعت لاویج، جنگل‌های انبوه و متراکم آن تا ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا است و به خصوص آن‌که درختان راش یادگاری از دوره‌های گذشته جنگل‌های هیرکانی در میلیون‌ها سال قبل است. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، لاویج یکی از دهستان‌های شهر چمستان نور در استان مازندران است. ناحیه کوچک و کم‌وسعت لاویج، دارای نواحی اکوتوریستی بی‌نظیری است. جنگل‌های انبوه و متراکم آن از تنوع زیاد گونه‌های گیاهی و درختان گوناگون برخوردار است و در هر ناحیه آن چشمه‌سارانی از دل زمین به بیرون می‌جوشد. لاویج در دامنه سلسله جبال البرز قرار دارد و دارای موقعیت پای‌کوهی است.

 

*** طبیعت بکر دهستان لاویج 

 

دور تا دور دهستان لاویج را حصار بلندی از کوه‌های البرز فرا گرفته است که در بهار و تابستان پوشیده از درختان انبوه و سرسبز می‌شود که مناظر بدیع و دل‌انگیزی خلق می‌کند. این منطقه از آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی در بهار و تابستان برخوردار است که به همراه طبیعت و سرسبزی بی‌نظیر مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در حال حاضر این روستا دارای سه مسافر‌خانه در کنار آب‌گرم و دو سوئیت و صدها خانه و ویلاهای اجاره‌ای است که با توجه به خیل عظیم مسافر در بهار و تابستان ظرفیت پذیرایی از همه مهمانان را ندارد.

مسافران از این موهبت کمتر استفاده کرده و به جنگل‌های حاشیه جاده‌ها، بیشه‌زارها و آب‌گرم معدنی لاویج اکتفا می‌کنند و این چشم‌انداز بی‌نظیر طبیعی را که از با‌شکوه‌ترین صحنه‌های طبیعت لاویج را به نمایش گذاشته بهره چندانی نمی‌برند و این درحالی است که خاطره سفر به این جنگل‌ها هرگز فراموش نخواهد شد و مسافرت از طریق این جنگل‌های طولانی برای هر نوع گردشگری تجربه‌ای جالب و به یاد ماندنی دارد.

به گزارش خبرگزاری روستا، جنگل‌های لاویج از تنوع زیاد گونه‌های گیاهی و درختان گوناگون برخوردار است و در هر ناحیه آن چشمه‌سارانی از دل زمین به بیرون می‌جوشد و در هر فصلی از سال از میوه‌های وحشی و جنگلی خاصی برخوردار است. در ادامه عکس‌هایی از طبیعت پاییزی جنگل لاویج را ملاحظه می‌کنید.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه