کد خبر:61328
پ
کارلوس+کی+روش
کارشناس فوتبال ایران:

می‌توانیم به راحتی مقابل اسپانیا و پرتغال بازی کنیم

گر قرار بود خودمان قرعه‌کشی کنیم هم نمی‌توانستیم بهتر از این رقم بزنیم. به‌ این دلیل که سرمربی تیم ملی شناخت کاملی نسبت به سبک فوتبال اسپانیا و پرتغال و اروپای لاتین دارد.

اگر قرار بود خودمان قرعه‌کشی کنیم هم نمی‌توانستیم بهتر از این رقم بزنیم. به‌ این دلیل که سرمربی تیم ملی شناخت کاملی نسبت به سبک فوتبال اسپانیا و پرتغال و اروپای لاتین دارد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا ، جلال چراغپور کارشناس فوتبال ایران، درباره هم‌گروهی تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تیم‌های ملی اسپانیا، پرتغال و مراکش گفت: به نظرم در بهترین گروه ممکن افتادیم. وی در ادامه تصریح کرد: کی‌روش شناخت بسیار کامل و دقیقی از فوتبال اسپانیا و پرتغال دارد. او تقریبا دو سال است طبق ایده تاکتیکی مربوط به همان ناحیه، تیم ملی را هدایت می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا بتوانیم به راحتی مقابل اسپانیا و پرتغال بازی کنیم.

 

*** سبک بازی اسپانیا و پرتغال

 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره سبک بازی پرتغال و اسپانیا اظهار داشت: این تیم‌ها فلسفه مشخصی دارند. آن‌ها فوتبال پر شور و شوق را در دستور کار قرار می‌دهند. فوتبال درگیرانه‌ای که بر اساس قدرت فیزیکی بازیکنان میانه میدان دنبال می‌شود. کی‌روش هم تقریبا با همین سیستم، تیم ملی را هدایت می‌کند. بدون شک بزرگ‌ترین کنکور در انتظار کی‌روش است. حالا توانایی‌های سرمربی تیم ملی کاملا سنجیده می‌شود. به‌این دلیل که او به انتهای بن‌بست رسیده است. کادر فنی تیم ملی، برای یافتن راه فراری ناچار است آینده کاری خود را با کسب امتیاز مقابل پرتغال و اسپانیا فراهم کند. بار فشاری که روی دوش کی‌روش است به مراتب بیشتر از بازیکنان تیم ملی است و همین امر می‌تواند انگیزه‌های سرمربی مشهور فوتبال دنیا را که در ایران فعالیت می‌کند بالا ببرد.

 

*** دومین تجربه تیم ملی فوتبال ایران همراه با کی‌روش در جام جهانی

 

چراغپور درباره دومین تجربه تیم ملی فوتبال ایران همراه با کی‌روش در جام جهانی اظهار داشت: اتفاقا تجربه جام‌جهانی قبلی به ما می‌گوید در گروه بسیار خوبی افتادیم. ما در رقابت‌های قبلی با سه تیمی بازی داشتیم که از سبک‌های مختلف بودند. ما از بوسنی که ساده‌ترین تیم اروپایی است سه گل خوردیم. در صورتی‌که فکر می‌کردیم پس از باخت یک بر صفر مقابل آرژانتین خواهیم توانست آن‌ها را شکست دهیم. از آنجایی‌که در جام‌جهانی، فرصت تغییر تاکتیک بسیار کم است نتوانستیم مقابل بوسنی، خوب ظاهر شویم.

وی درباره تیم ملی مراکش تصریح کرد: آن‌ها یکی از بهترین‌های قاره آفریقا هستند. اما چاره‌ای جز پیروزی مقابل این تیم نداریم. اگر قرار است از مراکش هم بترسیم دیگر شانسی برای خودنمایی نخواهیم داشت. چراغپور راجع به واکنش مردم نسبت به این قرعه گفت: به نظرم بدترین و غیرمنطقی ترین واکنش را کسانی که در تلویزیون، پوشش زنده مراسم را بر عهده داشتند انجام دادند. آقایان فراموش کردند که در آن لحظه باید منطقی‌تر صحبت کنند. رفتار آن‌ها سبب شد تا مردم نیز در توئیت‌ها و نوشته‌های خود با این موضوع به نحو دیگری برخورد کنند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا ، کارشناس فوتبال ایران در پایان درباره شانس صعود ایران به دور بعدی رقابت‌ها تصریح کرد: باز هم حرفم را تکرار می کنم که در بهترین گروه ممکن قرار داریم و باید مقابل تیم‌هایی که مدت‌هاست با سبک و سیاق آنها آشنا هستیم بازی کنیم. مربی تیم ملی، فرمانروایی خوبی روی تیم دارد و باید بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کند. فکر می‌کنم با توجه به همین وضعیت می‌توانیم از گروه صعود کنیم.

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه